Het uiterlijk innerlijk van Windows 10

 
 
Het is net als met vrouwen: een mooi uiterlijk is niet zo belangrijk, het innerlijk is dat telt.
Het innerlijk van Windows 10 is niet zo… euh… hoe zal ik het zeggen… niet zo goed.
De makers willen alles van je weten, goedschiks of kwaadschiks.
Nou, ik laat me niet overheersen door die jongens en meisjes van Microsoft.
Ze mogen ons dan als Kleinduimpjes behandelen, we kunnen terugvechten!

Omdat mijn privacy van mij is heb ik dus geen Microsoft-account. Dat scheelt een slok op een borrel. Het betekent ook dat ik geen gebruik kan maken van een aantal ‘diensten’ van Microsoft. Graag!
Mijn vorig stukkie ging dus over OneDrive. Dat is gelukkig weg.
Nu de veelbesproken privacy.
Windows 10 heeft er instellingen voor, echt waar!
Klik het zoek-icoon op de taakbalk aan. Linksboven zie je een gekarteld rondje, het symbool voor instellingen, klik er op:
 
instellingen-zoek
Een venster met warrige tekst dient zich aan. Er staan vast dingen die je kunt uitzetten. Doe dat!
Waar het om gaat is dat onderaan weggemoffelde regeltje ‘Andere privacy-instellingen’.
Wees flink en klik het aan.
 
privacy01
Tadaa!!

Werk elk item door en zet zoveel mogelijk dingen die je niet zinnen uit.
In mijn geval is dat bijna alles… en ik ben er een gelukkig mens door!

Zo, nu het van binnen mooi is, komt de buitenkant.
Goaj mit brommers kiekn?
 
 

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

6 reacties

  1. Dank, Letterbak. Blijft dat niet alleen Windows 10 een snuffelmachine is volgens Statcounter. Voorbeeldje, als ik digitaal geld overboek en daarna de website van bijvoorbeeld de VK bezoek, regent het binnen no-time aanbiedingen voor goedkope kredieten.

    Beantwoorden
  2. Plato

     /  3 augustus 2015

    Ik zal het tegen mijn zoon zeggen. Dat ie maar flink aan de slag gaat tzt.🙂

    Beantwoorden
  3. Ik blijf maar bij het oude😉
    groetjes, Ria

    Beantwoorden
  4. Goeie tips. Ik ben keiblij met Windows 10. Echt.

    Beantwoorden
  5. Dank je wel, letterbak. Inderdaad kunnen bijna alle schakelaars op uit.

    Beantwoorden
  1. Brommers kiekn | Letterbak

Geef een reactie

