De man zag sterretjes

 
 
Diep in mijn hart ben ik een romanticus.
Als er berichten opduiken over vallende sterren en als je die ziet dat je dan een
wens mag doen, nou dan kriebelt het bij mij.
Dus de camerabatterijen opgeladen, statief uit de kast gepakt, goede lens in de
fototas, de hoekzoeker mee en niet te vergeten de afstandsbediening voor de camera
en daar ging ik, om 23.45 u gisteravond.
Op weg naar een duister plekje. Gelukkig was de bewolking grotendeels opgelost zodat
het zicht op het firmament alleen belemmerd werd door bomen.
Nou ja, dat kan ook een ijkpunt zijn.
Ik stapte uit de auto, keek omhoog en zag ze voorbijschieten…
Prachtig gezicht.
De camera op statief en dan maar foto’s maken. Belichtingstijd zo tussen de één en twee
minuten schatte ik. Handinstelling: sluitertijd op bulb, diafragma 5.6, ISO 800,
camera op statief, afstandsbediening aansluiten… helaas, het aansluitstekkertje is
verbogen en dus is de afstandsbediening niet bruikbaar.
Balen, want met de hand de sluiterknop anderhalve minuut ingedrukt houden zonder te
bewegen gaat vrijwel niet.
Helaas zijn de meeste foto’s dan ook door bewegingsonscherpte mislukt.
Maar ééntje is er wel gelukt en ik heb er zelfs een een ‘vallende ster’ op gekregen,
een meteorietje uit de Perseïden-zwerm.
Ook een knipperend lichtspoor van een vliegtuig onderin het beeld en dat alles in
het sterrenbeeld Grote Beer.

Vallendester
Het was een mooi nachtelijk gebeuren. Ik heb 12 wensen kunnen doen.
Of ze uitkomen?

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

7 reacties

  1. Ik ben even met mijn dochter buiten geweest om te kijken, maar het was waarschijnlijk niet donker genoeg bij ons om het te kunnen zien. Jammer, moet mooi zijn zo vallende sterren…

    Beantwoorden
  2. Ik werd vanochtend wakker met enkele vallende sterren in mijn hoofd, vanwege een erg leuke avond met visite waarin het gerstenat rijkelijk vloeide. Mooie foto!

    Beantwoorden
  3. Luvienna

     /  14 augustus 2015

    Ik had er speciaal de wekker voor gezet maar het was te heiig, niks gezien😦 Mooie foto trouwens.

    Als van die 12 wensen er een paar niet uitkomen, mag ik die dan hebben?🙂

    Beantwoorden
  4. Ik dacht ik kom weer eens langs, nu met een ander blog… val meteen in een mooi logje..
    Mooi logje hoor, maar 12 wensen? Zoveel heb ik er niet eens…
    Groetjesss

    Beantwoorden
  5. Ik hoop het voor je dat je wensen uitkomen Had het te druk maar leek me wel mooi om te zien eigenlijk. Ja dan geen wensen ook he…..

    Beantwoorden
  6. Plato

     /  18 augustus 2015

    De foto is hoe dan ook mooi. En ach… ik hoop dat al je twaalf wensen uitkomen en dat je er nog een dertiende bij krijgt waar je ook blij mee kunt zijn.

    Beantwoorden
  7. Je bent weer terug!!! Eindelijk! Ik hoop dat het een vallende ster was en dat je wens uitkomt Letterzetter!

    Beantwoorden

Geef een reactie

