De man op z’n fiets

 
 
Ik heb al jaren een fiets, waar ik zo nu en dan ook op reed.
Maar ik werd de laatste tijd door allemaal ouden van dagen voorbij gereden…
Ondanks mijn 7 versnellingen en mijn geweldige dijbeenspieren (not) kon ik ze niet bijhouden, die oudjes rijden allemaal op snelle elektrische fietsen!
 
Dus… op naar de e-bike shop. Fietsenmakers bestaan niet meer, het zijn allemaal steenkolenengelse shops wat de klok slaat. Op het web had ik mijn fiets al uitgezocht en ik vond tot mijn verrassing dichtbij zo’n premiumdealer die je voor de aanschaf nodig hebt. Laat dat nou zo’n ouderwetse fietsenmaker zijn… In de kleine dorpjes rukt de verdwazing niet zo snel op als in de big city. Jan & Pietsje uit Marum leverden mijn Giant Prime E+1 Power prima af, Jan de fiets en Pietsje de rekening.
 
Dus ik fiets de laatste tijd weer. Die Giant wil best harder dan 25 km. per uur maar dan wel zonder de onontbeerlijke trapondersteuning. En dat fietst toch wel zwaar…
/Fluistermode aan
Ik kan sinds eergisteren wel harder. In Duitsland heb ik een opvoersetje besteld, in 5 minuten onzichtbaar gemonteerd en ik haal nu 38 km. per uur!
/Fluistermode uit
Dat is natuurlijk streng verboden maar wel verhipte lekker. Rij ik nu zo’n zwoegend groepje wielrenners lachend voorbij, dat is kicken!
De batterij is dan wel heel gauw leeg, dus ik doe het nu wat rustiger aan.
Vandaag een leuk rondje Bakkeveen gedaan en dan kom je weer van alles tegen.
 
 
pompoen
Je wordt er bijna mee dood gegooid, overal pompoenen te koop
 
 
beldegans
Je moet er wel moeder de gans voor bellen
 
 
vogeltjes01
Dit zijn geen trekvogels
 
 
bouwval
De boerderijenmarkt is ingestort. Deze staat Te Koop…
 
 
verganeglorie
Verroest! Er naast staat deze vergane glorie.
 
 
info-vasalis
In Roden, bij de Mensingaborg is een monument opgericht voor de Rodense dichteres
M. Vasalis, pseudoniem van Margaretha Droogleever Fortuyn-Leenmans, in leven psychiater
 
 
letterstenen
Van het mooie gedicht ‘Ik droomde dat ik langzaam leefde…’ is deze eerste regel in letters op keien gelegd
 
 
vasalis-monument
 
 
Mensingaborg01
De Mensingaborg in een heel dun zonnetje
 
 
fiets
De fiets waarop ik dit rondje van zo’n 30 kilometer heb afgelegd.
 
 

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

6 reacties

  1. Ik rijd nog zonder ondersteuning ….

    Wel kom ik mnder mooie plaatjes tegen.

    Herfstige groet,

    Beantwoorden
  2. Luvienna

     /  24 oktober 2015

    Prachtig, Letter. Pompoenen heb ik hier nog niet gesignaleerd, behalve bij de groenteboer en in de Allerhande.

    Wij wonen ook in zo’n boerderij alleen is die geen boerderij meer. Inclusief wat al dan niet vergane glorie.

    Beantwoorden
  3. Weer een gevaar op de weg erbij😉.. Geniet er van het is gewoon heerlijk. En als het zulke mooie beelden ook nog eens oplevert. ….Ik zou hem ook niet meer willen missen. Veel plezier er mee.

    Beantwoorden
  4. Wat een prachtige foto’s . Zo fiets ik zonder fiets toch een mooi stukje mee.
    Fijne zondag,
    Groetjes, Ria

    Beantwoorden
  5. Wat zijn ze weer mooi, de foto’s! Erg hè, zo’n boerderij. Zo zonde.

    Beantwoorden

Geef een reactie

