De zon kuste het water

 
 
Gelukkig scheen eindelijk de zon weer, na een aantal dagen van mist.
Lekker een rondje op de fiets, maar wel handschoenen aan want het was bepaald nog fris.
 
20151103_114859
Even buiten het dorp ligt een ven stil te dromen in de zon. Het water rimpelloos,
alleen het geluid van enkele ruzieënde vogels doorbreekt de stilte.
 
 
bladerdak
Een paar kilometer verder bij de Freulevijver zette de zon het bladerdak in vuur.
 
 
optrekkendenevel01
Ook hier de stilte. Ver weg klonk een kerkklok, blafte kort een hond. De nevel trok zich
langzaam terug in de schaduw van de bomen.
 
 
freule01
De zon kuste voorzichtig het water
 
 
waterlelies
De bloemen van de waterlelies zijn verdwenen
 
 
kerkje
Ik passeerde het middeleeuwse kerkje van Duurswoude.
Daarover heb ik eerder al geschreven: https://letterbak.wordpress.com/2012/06/18/discriminatie/
 
 
libelle
Op de uitgestrekte Duurswouder heide zat ik heerlijk in de zon op een bankje.
Even later kwam er een libelle naast me zitten. Ik probeerde een gesprek aan te knopen
maar hij vloog zoemend weg.
Op een paaltje rechts van me streek even later een buizerd neer. Toen ik eindelijk
mijn telefoon uit mijn borstzak had gehaald om hem te fotograferen, vloog hij weer weg,
met trage, brede slagen laag over het veld scherend, op zoek naar een smakelijk veldmuisje of zo.
Opeens begon er een motorzaag te gieren, de betovering op slag verscheurend. Er stond
een busje van Natuurmonumenten met twee mannen die er uit zagen alsof ze de heide
wilden ontginnen.
Ik ging terug naar huis, voor koffie.
 
 

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

5 reacties

  1. Mooi dat je nog spreekt van Duurswoude. Ik ben eigenlijk nooit helemaal gewend geraakt aan Wijnjewoude.

    Beantwoorden
  2. Prachtig weer. Letterzetter bedankt ik heb weer fijn genoten.

    Groetjes, Ria

    Beantwoorden
  3. Schitterend!!

    Beantwoorden
  4. Mooie reisje krijgen we zo weer voorgeschoteld. Geniet nog van het mooie najaarsweer.

    Beantwoorden
  5. Een mooie herfstreportage.

    Herfstige groet,

    Beantwoorden

Geef een reactie

