Betrauwbare kwalitijd

 
 
Het is wat met de Volkskrant. Ze afficheren zichzelf als kwaliteitskrant maar ik zie
vrijwel dagelijks iets anders. De ombudsvrouw van VK heeft al eens aandacht geschonken
aan de fouten in artikelen maar sindsdien is er niet wezenlijk iets veranderd.
 
Update over inhoud:
Nooit gedacht nog eens een link naar GeenStijl te plaatsen…
de @Volkskrant “rectificeert” MorelBrief, soort van
 
Hieronder een kleine bloemlezing. Over de stiekemlekkenonderzoekcommissie:
 
comissie
 
 
Dubbelslag:
doordoor
 
Vreemde dingen/mensen:
 
Mustand
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De rechter en het onderzoek:
rechterlijk
 
Verleden tijd:
 
taalvaut01
 
 
 
 
 
 
De RK afkomst waart nog rond op de burelen:
 
taalvaut03
 
Wat mij zorgen baart is de kwaliteit van de inhoud.
Dit artikel in de VK vooral.
Hieronder de belangrijkste gedeelte’s:
 
kop250mil

tellen01
 
Opgeteld is dit 310 miljoen. Toch?
 
tellen02
 
Hier nog eens 150 miljoen.
 
tellen03
En hier nog eens 100 miljoen.

Je kunt gemakkelijk een verkeerd beeeld krijgen van de werkelijkheid.
Kennelijk kan Maartje Bakker niet zo goed tellen. Of ze legt het niet goed uit.
 
 

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

6 reacties

  1. Makkelijker herken ik de schrijffouten bij een ander.
    Terug lezend ontdek ik spijtig genoeg nog meer schrijffouten op mijn eigen blog.

    Gelukkig ben ik geen kwaliteit schrijver …..

    Instemmende groet,

    Beantwoorden
  2. En al die millioenen verdwijnen in de verdovende pot

    Groetjes, Ria

    Beantwoorden
  3. Comissie ziet er ook wat raar uit op deze manier😀 (Zie bovenaan). Maar het is waar – het is erbarmelijk, die fouten die je ziet in de krant. Vroeger hadden ze bij kranten nog ouderwetse correctoren maar die moesten weg. Vervolgens moesten de journalisten zelf hun teksten nalezen en tja, daar ging het mis. Een verslaggever hoeft niet per se goed in taal te zijn en dat zie je terug in de media. Ik ben het stadium van verbijstering allang voorbij, dat scheelt.

    Beantwoorden
  4. Aan de schantpaal dit journaille

    Beantwoorden
  5. Ik ben zelf een keer geïnterviewd door een collega. Toen ik het artikel las ben ik halverwege gestopt want er stonden zowel taalfouten als dingen in die niet klopten. En gewoon zo’n simpel artikel. Ben ook niet zonder fouten, ik weet het maar als ik zie wat ik binnenkrijg aan mailtjes dan wordt het taalgebruik steeds slechter. Zelf lees ik mijn artikelen altijd hardop even door. Dan vang je die dingen zoals twee keer is of twee keer door die je als voorbeeld geeft. Die ontstaan bij mij meestal als ik zinnen aanpas of verander. Bij hardop lezen komen die fouten er meestal wel uit.

    Beantwoorden
  6. Jullie zien het verkeerd. De krant groeit met zijn/haar (sorry dat weet ik nooit zo goed) met het taalgebruik van zijn/haar populatie mee. *grijns* Het taalgebruik is inderdaad onder de maat. Enerzijds zie je dat in de maatschappij ook gebeuren, van een kracht verwacht je echter toch iets meer.

    Beantwoorden

Geef een reactie

