Melige ui

 
 
De onstuimige snuiter stuitert guitig de tuimelende stuiter tegen de buik van de
luie vuilnisman die duimzuigend uitbuikt van de door de tuinman verguisde kluif.
Verduiveld, die struise buitenvrouw struint maar éven op het strand en Bruinisse!
Een tuigpaard aftuigen mag niet, een kerstboom optuigen wel.
Een rijtuig bevat vaak tuig.
De struikrover ruilt een stuiver met de duitendief.
De uitzuiger overtuigt de fruitteler in de geruite trui dat gefruite uien stuitend zijn.
De uit de kluiten gewassen kok struint door de kombuis en duikelt kuikens op.
Dat bruine wambuis beschermt de puinruimers uitstekend tegen buitelende kluiten.
De bruidegom ruikt stuifmeel in de bruidssluier.
Een buidelrat rookt uiteraard geen shag.
Verstuikingen kun je niet hergebruiken.
Bruisende bruiden gebruiken bruinbanken uitsluitend thuis.
Verruimde uitkeringen leidden tot dankbaar huilende uitvreters.
De opgeruimde, bruinbrood etende juf beval de kinderen: Opruimen!
Die pruimden dat niet en eisten luid en duidelijk schuimpjes.
Duitse spruitentelers spuien hun gal over Brussels lof.
De struiken stuitten de sluipende spuitgasten in de duinen.
Duiven wilden de druiven niet eten.
Juist de duistere uiterwaarden stuiven onder.
Het spruitstuk van die buitengewone auto is lek.
Het pruimen van pruimtabak in de kruipruimte leidt tot uitslag.
Alle verkruimelde beschuiten werden ruimschoots vergoed.
Tegen een uitmuntende tuier is geen kruid gewassen.
De bruikbare ruimten in deze uitleenbibliotheek zijn uitermate ruim opgezet.
De inruil luidde de uitruil in.
Broertjes luier staat uiterst modieus.
Uitzettingen van speeltuinuitbaters baten niet.
Ik ben goedgeluimd uit overtuiging.
Tuinfluiters en uilen zingen niet.
Fluitend juinden de kruiers de reizigers op.
Vuile uitvluchten hielden de vliegtuigen binnen.
Eén spuitje in je muil van de uitgelaten tandarts is genoeg.
Een muildier geef je toch geen muilpeer?
Muiterij in de kuiperij: kuipers kruipen met krampende kuiten naar de kop van Zuid.
Een wuivende kuitenflikker is geen buitenaards wezen.
Uivers vliegen, uiers wiegen.
 
 
Een uitdaging van iemand uit mijn kennissenkring om in maximaal 300 woorden
de lettercombinatie ‘ui’ in een woord minstens één keer per zin te gebruiken.
Elk ‘uiwoord’ mag maar één keer voorkomen in die driehonderd woorden.
Flauw. Hoor.

Een reactie plaatsen

7 reacties

  1. Een uitstekende uien uitrol.

    Vrolijke groet,

    Beantwoorden
  2. bookmarkmijnboek

     /  21 december 2015

    Wat heb jij voor een vrienden?😉 ik krijg het al benauwd als ik er aan denk, het enige woord dat bij deze UITdaging (twee woord dus eigenlijk) in mijn hoofd zou opkomen is: waar is de UItgang?
    Wat ik al een tijdje wilde vragen is: blogde jij ooit ook op het VolkskrantBlog? Vergeef mijn vergeetachtigheid als ik dit al behoor te weten… Zo niet, hoe ken jij ‘ons’ aapje zijn blog?

    Beantwoorden
    • Nee, geen VK-blogger, ik had een eigen blog (voorganger van dit blog) maar ik volgde daar wel verschillende blogs. Ik trof Apie op Drasties (‘de buren’) een paar jaar geleden.

      Beantwoorden
      • bookmarkmijnboek

         /  21 december 2015

        Ok. Ik heb mij daar nooit laten zien, haast nooit. Was/is toch specifiek voor expats?

        Beantwoorden
  3. uitermate uitgedijd uiteindelijk uiteraard

    Beantwoorden
  4. Dacht even dat je last had gekregen van ui-igheid…….Een mooie 2016 voor jou….

    Beantwoorden
  5. Plopje

     /  4 januari 2016

    Letter,
    Je bent serieus bij Apie? Wat die TIA betreft? Dat neem ik aan. Wanneer is dat gebeurd? Je zult er inmiddels dan wel alles vanaf weten & ook dat het meestal zonder veel gevolgen blijft. Sterkte. Vooral niet in paniek raken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

