De man en zijn dagbesteding

 
 
Vanaf vandaag ga ik een dagboek bijhouden.
Lijkt me wel een goed idee, er zijn meer mensen die dat hebben gedaan en sommigen zijn er zelfs beroemd mee geworden.
Het is alleen een beetje verwarrend. Een blog is eigenlijk al een soort dagboek en een dagboek in een dagboek schrijven is natuurlijk wel dubbelop. Nou ja.
Als ik ‘dagboek’ snel tik, staat er vier van de vijf keer: dagbroek. Moet er goed om denken, tik-, spel- of taalfouten staan zo slordig. Gelukkig kan ik gewoon in het Nederlands schrijven, stel je voor dat het in het Chinees, Frans of Duits moest, dan kwam er niks van terecht.
Ni hao is het enige Chinees dat ik ken en dat is dan ook nog maar in normale, westerse, tekens. Goeiendag, toch knap dat al die miljarden Chinezen zonder moeite Chinees leren.

Dagelijks nieuws zal in mijn dagboek ook de revue passeren.
Vandaag werd bekend dat de vrijspraak van voormalig neuroloog Ernst Jansen (die zichzelf ook nog Steur noemt) door de Hoge Raad gehandhaafd blijft. Hij heeft patiënten, die aan zijn zorg waren toevertrouwd, niet moedwillig de dood ingestuurd. Dat kwam door zijn verslaving, waardoor hij door experts verminderd toerekeningsvatbaar werd verklaard.

Zo zie je maar weer dat je met veel weg kunt komen in dit land, als je maar de juiste experts treft en de goede verslaving hebt.
Mijn rechtsgevoel is door de Hoge Raad ernstig geschaad, vind ik.
En ik ben niet eens verslaafd.
 
 

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Een dagboek in een logboek, origineler kan niet. )

    Beantwoorden
  2. Natte vingerwerk:-)
    groetje, Ria

    Beantwoorden
  3. Een dagboek is heel leuk. Ik schrijf al in mijn dagboek vanaf mijn 13e jaar ongeveer dus genoeg te lezen na zo’n 50 jaar. En je hebt gelijk het is een soort bloggen hoewel ik in mijn dagboek veel uitgebreider en nog persoonlijker schrijf. Ik zou het niet kunnen missen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

