De man en zijn hart

 
 
Heb ik weer, net nu ik besloten heb een dagboek bij te houden gooit iets anders weer roet in het eten… Een fikse buikgriep, volgens tante Dokkie. Vergezeld van een stekende rugpijn rechts in de rug.
Uitzieken maar, dus het hele afgelopen weekend bedlegerig geweest. Of is het toch bedleggerig??
Enfin, maandag leek het over, tot aan de afwas ’s avonds. Weer die vervelende, stekende rugpijn, een puntpijn. Zou het misschien toch iets met de galblaas/galstenen kunnen zijn?
De pijn blijft constant, maar het voelt alsof er een knellende band om mijn bovenlijf zit. Toch maar de spoed-arts (zoiets gebeurt nooit in de reguliere werktijd van de huisarts) gebeld, de pijn wordt erger. Na overleg komt er een ambulance.
Ze maken een hartfilmpje en dat wordt naar het UMCG gefaxt. Ja, écht waar, gefáxt!
En er wordt teruggebeld met de uitnoding: Komt u maar!
Met zwaailichten, een rotgang en de sirene voluit zijn we binnen twintig minuten in het UMCG.
Nou, om een lang verhaal kort te houden: Hartinfarct, direct gedotterd.
Eén van de linker kranssslagaders zat dicht, die is met ceremonieel vertoon, het spelen van het volkslied en met een directe tv-uitzending op breedbeeld weer geopend.
’s Avonds om 11 uur lag uw reporter opgelucht weer op de hartbewaking, niet bewust van wat nog komen ging…

Later meer!
 
 

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

11 reacties

  1. Luvienna

     /  27 mei 2016

    Potverdikkie, Letter, dat is schrikken! Er er komt nog meer onheil aan, gezien de afsluiting van je voorlaatste zin. Pfoe…

    Wat bedlegerig/bedleggerig betreft: als je aan dat laatste denkt zou ik er bedliggerig van maken. Tenminste, als je vanuit jezelf spreekt. Vanuit de liefde in je leven is het dan wel weer bedleggerig.😉

    Beantwoorden
  2. Sterkte!

    Beterende en bemoedigende groet,

    Beantwoorden
  3. Dat zal wel schrikken geweest zijn.Ik duim dat het allemaal weer goed komt.
    Groetje en beterschap, Ria

    Beantwoorden
  4. Dat is schrikken. Beterschap!

    Beantwoorden
  5. Lieve deugd…. Sterkte en hopelijk snel weer beter xx

    Beantwoorden
  6. Wow, schrikken! Beterschap…!

    Beantwoorden
  7. BookMMBoek

     /  3 juni 2016

    Mijn God, het houdt niet op!

    Beantwoorden
  8. Jeetje man, ik schrik me te pletter. En nu, hoe ist nu? Vertel!

    Beantwoorden
  9. Goh ik lees dit nu pas. Hoop dat het inmiddels al weer beter met je gaat. Sterkte er mee.

    Beantwoorden
  10. Hoe gaat het met je, zie nog steeds geen vervolg……….

    Beantwoorden

Geef een reactie

