Kerst enzo

Het is weer zo ver.
De Kerstdagen staan voor de deur, de periode waarin alles pais en vree hoort te zijn.
Dat geldt natuurlijk niet voor het niet-westers denkende deel van onze wereld, die denken daar ánders over. Andere soort beschaving, andere godsdiensten en ook andere muziek.
Hier te lande is het de tijd van kerstliederen, Christmas Carols en Weihnachtslieder.
Het gros van de liederen is religieus getint, of uit de duim gezogen of er met de haren bijgesleept.
Maar goed, er zijn veel mensen die er, al zingend, het beste van proberen te maken.
Zo ook de King’s Singers uit het perfide Albion, zes mannen met gouden kelen.
Zij vertolken The Little Drummer Boy (de kleine trommelslager).

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Prachtig gezongen! Ik ben blij dat je er weer bent en wens jou fijne dagen, een zo gezond mogelijk 2017 en verder al wat wenselijk is.

    Beantwoorden
  2. Was nog bezig en weg was ie. Fijne kerstdagen voor jullie. Mijn favoriete kerstnummer.

    Beantwoorden
  3. Een fijne jaarwisseling Letterzetter en een mooi, goed en vooral gezond 2017!

    Beantwoorden
  4. Hèhè daar kom ik aan hoor. Sinds ik deze pc heb loopt alles verward. Bij toeval klik ik op blogroll op jou naam en zie een van mijn lievelingsnummers staan. Dank je.
    Blijven zingen letterzetter, het helpt vaak beter dan de beste medicijnen, om in de running te blijven.
    Vanaf nu ga ik elke week twee keer kijken of je langs bent geweest:-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

